Friday, November 16, 2018

PENGENALAN

APAKAH REFLEKSOLOGI?

  Refleksologi adalah kaedah merangsang titikrefleks pada kaki yang berhubung rapat dengan kelenjar,organ atau anggota badan yang yang spesifik. Organ-organ dalaman terdiri daripada peparu,usus besar, buah pinggang,limpa,hati,perut,usus kecil,pundi kencing,pundi hempedu dan jantung. Kelenjar endokrina pula terdiridaripada kelenjar pituitri,kelenjar pineal,kelenjar tiroid,kelenjar paratiroid,kelenjar limfa, pankreas,kelenjar adrenal dan organ pembiakan.

  Ransangan keatas titik refleks ini menyebabkanpeningkatan keatas pengaliran chi yang membawa kepada keharmonian tenaga di dalam badan.

  Kesemua organ dalaman dan kelenjar endokrin ini dirujuk sebagai titik-titik refleks. Semasa sesi refleksologi kaki, anda akan berhadapan dengan titik-titik refleks yang apabila disentuh akan terasa pedih seperti mencucuk-cucuk. rasa sakit seperti ini menandakan berlakunya penyumbatan tenaga berlaku dan lazimnya akan mulai hilang semasa sesi rawatan dijalankan. apabila tekanan yang tepat dikenakan keatas titik refleks yang sensetif, kesan ransangan melalui sistem saraf akan terjadi. Kesan tersebut dapat mengurangkan rasa sakit,memperbaiki saraf dan aliran bekalan darah,mengembalikan fungsi-fungsi normal badan dan merehatkan minda serta semangat.

Hubungi kami untuk temu janji:
019-314 3995( Dr. Ezanee)
013-389 6158 (Danial)



2 comments:

  1. Kat spa ni ada tak menganjurkan krusus atau klas2 untuk kami pelajari lebih dalam mengenai refleksologi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada, kami juga ada menawarkan kursus refleksologi teraputik untuk sesiapa yang berminat boleh hubungi saya di talian

      013-389-6158

      Delete

MEET YOUR PRACTITIONER

Nama saya Dr. Ahmad Ezanee Bin Mansor. Saya berkelayakan penuh dalam bidang Teraputik Refleksologi Kaki dan Tangan dan Terapi Body Meridi...